Câtă apă ar trebui să beau zilnic?

Aproximativ 60% din greutatea corporală este făcută din apă. Ai nevoie de ea pentru fiecare funcție a corpului. Dacă nu primești suficientă apă, te poți deshidrata. Cazurile severe de deshidratare pot provoca amețeli, confuzie și chiar convulsii.

De aceea, este important să bei apă după cum are nevoie corpul în fiecare zi. Nicio cantitate stabilită nu este potrivită pentru toată lumea. Cât de mult ai nevoie poate depinde de mărimea ta, de cât de mult exercițiu faci, de cât de caldă este vremea și de alte lucruri. Medicul tău te poate ajuta să determini ce este potrivit pentru tine.

De câtă apă are nevoie corpul tău în fiecare zi?

Câtă apă ar trebui să bei pe zi? Probabil știți că este important să beți o mulțime de lichide atunci când temperaturile cresc afară. Dar a rămâne hidratat este o necesitate zilnică, indiferent de ceea ce spune termometrul. Din păcate, mulți dintre noi nu primim suficiente lichide, în special adulții în vârstă. „Persoanele în vârstă nu simt setea la fel de mult ca atunci când erau mai tinere. Și asta ar putea fi o problemă dacă urmează un medicament care poate provoca pierderi de lichide, cum ar fi un diuretic”, spune dr. specialist în rinichi și profesor asociat de medicină la Harvard Medical School.

Cu toții am auzit că opt pahare de apă în fiecare zi sunt cele mai bune. Dar adevărul este că de câtă apă aveți nevoie variază. Dar există câteva linii directoare de bază:

  • Pentru bărbați, Institutul de Medicină (IOM) recomandă un total de 13 căni (aproximativ 3 litri) de lichid în fiecare zi.
  • Pentru femei, acestea sugerează 9 căni (puțin peste 2 litri) de lichid în fiecare zi. Femeile gravide ar trebui să bea aproximativ 10 căni de apă pe zi. Cei care alăptează au nevoie de aproximativ 12 căni.

Beneficiile apei potabile

Apa menține fiecare sistem din corp funcționând corect. Planul de 6 săptămâni pentru sănătatea alimentară din Raportul special de sănătate al școlii medicale Harvard notează că apa are multe beneficii și roluri importante, cum ar fi:

  • transportarea substanțelor nutritive și oxigenului în celulele tale
  • îndepărtarea bacteriilor din vezica urinară
  • ajută digestia
  • prevenirea constipației
  • normalizarea tensiunii arteriale
  • stabilizarea bătăilor inimii
  • menținerea lubrifierii articulațiilor
  • protejează organele și țesuturile
  • reglarea temperaturii corpului
  • menținerea echilibrului electrolitic (sodiu).

Este apa singura opțiune pentru a rămâne hidratat?

Nu. Nu trebuie să te bazezi doar pe apă pentru a-ți satisface nevoile de lichide. Ceea ce mănânci oferă, de asemenea, o porțiune semnificativă. De exemplu, multe fructe și legume, cum ar fi pepenele verde și spanacul, sunt aproape 100% din greutate.

În plus, băuturile precum laptele, sucul și ceaiurile din plante sunt compuse în mare parte din apă. Chiar și băuturile cu cofeină – precum cafeaua și sifonul – pot contribui la aportul zilnic de apă. Dar trebuie să fim atenți la băuturile îndulcite cu zahăr. Băuturile obișnuite cu sifon, băuturi energizante sau sportive și alte băuturi dulci conțin de obicei o mulțime de zahăr adăugat, care poate furniza mai multe calorii decât este necesar.

De unde știu dacă beau suficient?

Aportul de lichide este probabil adecvat dacă:

  • Rareori îți este sete
  • Urina ta este incoloră sau galben deschis

Medicul sau dieteticianul tău te poate ajuta să determini cantitatea de apă potrivită pentru tine în fiecare zi.

Pentru a preveni deshidratarea și pentru a te asigura că organismul tău are lichidele de care are nevoie, faci din apă băutura preferată. Este o idee bună să beți un pahar cu apă:

  • Cu fiecare masă și între mese
  • Înainte, în timpul și după exerciții
  • Dacă îți este sete

Ar trebui să-mi fac griji că beau prea multă apă

Dacă bei multă apă, dar rinichii nu pot scăpa de exces, ai putea dezvolta o afecțiune pe care medicii o numesc „hiponatremie”. Asta înseamnă că mineralele din sânge sunt diluate sau udate. Ca urmare, nivelurile de sodiu din sânge scad. Nivelul apei corpului tău crește și celulele tale se umflă. Poate duce la probleme grave (chiar care pun viața în pericol). Sportivii de anduranță, precum alergătorii de maraton, sunt expuși riscului acestei afecțiuni.

Anumite condiții de sănătate pot juca, de asemenea, un rol în cantitatea de apă de care ai nevoie. Adresează-te medicului tău pentru îndrumare dacă:

  • Ai boli tiroidiene
  • Ai probleme de rinichi, ficat sau cardiace
  • Iei medicamente care te fac să reții apă, cum ar fi AINS, medicamente pentru durerea opiaceelor și unele antidepresive.

Surse: WebMD, health.harvard.edu

Lasă un comentariu