Dieta Rina sau Dieta de 90 de zile

Una dintre dietele mai ușoare pe care o puteți alege este dieta Rina sau dieta de 90 de zile, așa cum se mai numește. A fost creată de un sportiv american și se bazează pe alimentele care se combină pentru pierderea în greutate. De-a lungul anilor, dieta de 90 de zile a cunoscut un succes important datorită faptului că este foarte flexibilă, sănătoasă și a avut rezultate bune pentru cei care au încercat.

Nu numai că în timpul dietei Rina aveți puține restricții, dar puteți mânca toate tipurile de alimente. Pe durata dietei de 90 de zile puteți mânca proteine, carbohidrați și chiar dulciuri.

Dieta Rina se bazează pe un principiu relativ simplu: mănânci patru tipuri de alimente principale, un aliment pe zi, într-un ciclu de patru zile care se repetă timp de 90 de zile (de aici și denumirile alternative ale dietei).

Din punct de vedere științific, dieta Rina se concentrează pe incapacitatea umană de a procesa de fapt mai multe tipuri de alimente simultan. Multe dintre problemele noastre digestive și problemele ulterioare de sănătate provin din faptul că amestecăm și potrivim tot felul de alimente într-o singură porție sau în aceeași zi. Acesta este motivul pentru care Rina disociază alimentele.

Dieta Rina promite să ne facă să slăbim până la 25 kg în 3 luni, fără a număra caloriile și a cântări alimentele.

Dieta Rina se bazează pe următoarele principii:

  1. Doar fructe la micul dejun: ar trebui să mănânci doar fructe la micul dejun, deoarece acestea te ajută la creșterea metabolismului și nu îți încarcă sistemul digestiv.
  1. Ar trebui să ții cont de ora la care mâncați: ar trebui să iei micul dejun între orele 7:00 și 11:00, ora prânzului ar trebui să fie între 12:00 și 14:00, în timp ce cina ar trebui să aibă loc între 18:00 și 20:00. Este, de asemenea, important să nu iei gustări între ele. Și nu trebuie să te abați de la aceste temporizări stabilite dacă dorești cu adevărat să vezi rezultate vizibile.
  1. Cantitatea de cină: în timpul perioadei de dietă de 90 de zile, cina ta ar trebui să fie întotdeauna la jumătate din cantitatea pe care ai mâncat-o la prânz.
  1. Exerciții cardio: Este esențial să faci un fel de exerciții cardio. Cum ar fi alergatul sau joggingul, cel puțin 5 zile pe săptămână pentru a accelera funcționarea dietei Rina. De asemenea, se recomandă să aveți 7 până la 10 pahare înalte de apă filtrată în fiecare zi pentru a vă menține corpul hidratat în mod adecvat.

Beneficiile Dietei Rina

  • nu presupune un regim de slăbit drastic;
  • pierderea kilogramelor în plus se face într-un mod rapid și sănătos;
  • a fost aprobată de medicii nutriționiști;
  • îmbunătățește metabolismul;
  • este recomandată persoanelor care suferă de boli cardiovasculare;
  • reglează presiunea sangvină.

Dieta Rina 4 tipuri de alimente:

  1. Proteine : pui, pește, vițel, porc, brânză, lapte, ouă, etc
  2. Amidon : soia, orez, linte, fasole uscată, fulgi de soia, năut, cartofi, etc
  3. Carbohidrați: făină albă, grâu integral făină, făină de hrișcă, făină de porumb, spaghete, lasagna, cuscus, produse de patiserie, paste, tăieței, graham, paste cu tortilla de spanac etc.
  4. Vitamine : numai fructe și legume.

Ciclul de 4 zile al dietei Rina

Planul de dieta de 90 de zile este simplu, în fiecare zi mănâncă un singur tip de alimente (cu excepția celei de-a 29-a zi când vei bea doar apă). Este foarte important să respectăm ciclul zilelor.

Ziua 1 – Ziua Proteinelor

  • Mic dejun: fructe (însoțite de semințe și nuci, dacă doriți)
  • Prânz: aceasta este ziua în care poți avea proteine ​​în formă de carne slabă, fiartă, la grătar sau prăjită, pește, ouă sau produse lactate – dacă ai ales un tip de sursă de proteine, păstreaz-o toată ziua și nu amesteca carne cu brânzeturi. De asemenea, nu amesteca friptura cu cartofi prăjiți, dar poți avea întotdeauna o parte mare de salată proaspătă.
  • Cină: aceeași sursă de proteine ​​cu o salată – dar jumătate din porția pe care ai avut-o la prânz.

Ziua 2 – Ziua amidonului

  • Mic dejun: fructe (însoțite de semințe și nuci, dacă doriți)
  • Prânz: aceasta este ziua legumelor, astfel încât să poți mânca orice fel de legume fierte sau prăjite: mazăre, fasole verde, porumb, linte, morcovi, cartofi, fasole, etc. Poți avea, de asemenea, niște orez sau o felie de pâine, salate , și condimente.
  • Cină: la fel ca masa de prânz, dar jumătate din cantitate.

Ziua 3 – Ziua carbohidraților

  • Mic dejun: fructe (însoțite de semințe și nuci, dacă doriți)
  • Prânz: poți mânca paste și pizza (fără carne sau brânzeturi), dar amestecate cu legume, sosuri de roșii și alte surse de carbohidrați. Aceasta este ziua în care poți mânca o felie de tort, puțină ciocolată neagră sau o lingură de înghețată.
  • Cină: la fel ca masa de prânz, dar jumătate din cantitate.

Ziua 4 – Ziua vitaminelor

  • Mic dejun: fructe (însoțite de semințe și nuci, dacă doriți)
  • Prânz: este ziua în care poți mânca toate fructele și legumele posibile, de preferință crude sau aburite. Salatele de fructe, salatele vegetale, nucile, semințele și leguminoasele fierte pot fi consumate la fiecare două ore.
  • Cină: nu uita să iei ultima porție de fructe și legume înainte de ora 20:00.

După acest ciclu de 4 zile, ar trebui să repeți întregul program, începând din nou cu ziua proteinelor.

Ideea principală este să nu omiți niciunul dintre cele patru alimente principale din ciclu, deoarece acestea sunt esențiale pentru supraviețuirea umană.

Un alt aspect principal al dietei Rina este Ziua 29 – este un reper important al programului, deoarece ar trebui să poți petrece o zi întreagă bând doar apă și să nu mănânci altceva. Unii oameni nu pot trece prin această zi, dar ar trebui cel puțin să încerci. Dacă ți se pare greu de urmat, atunci poți merge cu Ziua Vitaminelor.

Recomandări pentru a avea succes cu dieta Rina

Ca orice dietă, și dieta Rina trebuie să cuprindă, pe lângă regimul alimentar, exercițiile fizice și consumul de apă.

Dacă respecți regulile dietei, metabolismul tău nu va avea de suferit, dimpotrivă. Iată câteva recomandări care ar putea să-ți fie de ajutor.

  • Consuma lichide: apă, cafea, ceai de fructe neîndulcit. Evită sucurile carbogazoase, sucurile naturale și smoothiurile, pentru că ele conțin multe calorii.
  • Stabilește obiective realiste: dacă îți vei propune să slăbești 20 kilograme în prima lună probabil că vei fi dezamăgit.
  • Stabilește motivul pentru care vrei să slăbești: vrei să fii sănătos, sau vrei să arăți bine în costum de baie.
  • Nu ține în casa alimente nesănătoase, pline de calorii, pentru ca vei fi tentat să le mănânci. Dacă nu le vei ține în casă este foarte puțin probabil să pleci în căutarea lor colindând magazinele alimentare.
  • Fă exerciții fizice: este mai ușor pentru cei care au combinat dieta cu mișcarea să-și atingă obiectivele.
  • Monitorizează ceea ce mănânci, fie într-un jurnal, fie pe o aplicație pe telefon. Poți monitoriza și exercițiile fizice pe care le faci, pentru ca vei fi motivat să faci mai multă mișcare sau măcar să păstrezi ritmul. Poți face asta foarte simplu, folosind un pedometru care monitorizează cât ai mers într-o zi.

Surse: DIYActive, Dr.Max,

Lasă un comentariu